Wednesday, July 13, 2011

Aduan / Pemberitahuan : Scam call


as-salamualaikum.
saya baru menerima scam call seperti yang pernah saya terima sebelum ini.

fakta kes:
1. call received from +303
2. auto machine said that i've credit card outstanding balance with Ambank. (amount around RM6,000)
3. at the end of the notification, it give me an option to talk to customer service which then try to get my personal info.(savings acct, credit account no, asc..)

tolong maklumkan pada masyarakat umum di radio/tv/akhbar untuk mengelakkan ramai yang tertipu.

sekian.
Terima Kasih
Redha

6 comments:

leorick said...

saya pun baru lepas terima call dari nombor +303. dia cakap dari celcom tapi slang indonesia. harapan orang lain boleh tak terkena/tertipu dengan penipu macam nie.

erisya nor said...

baru terima panggilan dari +303 tapi saya tak angkat sebab no tuh familiar...biasanya international call yg i terima +301.

aki.anjang said...

Ari tue dia ada kol saya yg bodohnya saya bila dia kata dr celcom dan minta no ic n alamat saya dah bagi... Aduh mcm mana ya takut jg dia bt sesuatu ngan butiran diri saya tu saya ada bt laporan polis. Hari nie dia kol saya lg gune no nie pula 0162601297 bila saya kata awk tipu bukan main marah lg dia.. Dia kata nk saman saya. Ape2lh...

Muhamad Rizal said...

aik..same la..sleng indon der...promote celcom...haha....giler r...

Muhammaddin said...

Telah 3 tahun Aleacorp.com di persada. Dengan Projek ANT anda mampu untuk menjana RM178k dalam 10 bulan. Jom kumpul duit raya sekarang. Layari : http://cinta.my/UtkAQ

Unknown said...

+303 Masih menelefon pada tahun 2018.

SIla berhati-hati dan jangan jawab.